Урок №1 (Математика)

Тема. Утворення і запис частин. Визначення кількості частин у цілому. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.
Мета:
а) навчальна: пояснити утворення частин способом ділення цілого на рівні частини і виділенням однієї з них, вчити визначати кількість певних частин у цілому, вправляти у розв’язуванні задач на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач;
б) розвиваюча: розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність;
в) виховна: виховувати інтерес до математичних знань, культуру письма в зошиті, старанність у навчанні, допитливість.
Обладнання: індивідуальні картки із завданнями для роботи у групах, самостійної роботи; картки рефлексії.
Тип уроку: урок засвоєння умінь та навичок із застосуванням інтерактивних технологій.
Підручник: Математика 3 клас, Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
- Пролунав дзвінок, а, отже, почався урок математики. Подивіться, будь ласка, один одному в очі, посміхніться і побажайте подумки успіхів та гарної співпраці. Девіз нашого уроку:
Працюємо старанно,
Думаємо швидко,
Рахуємо – вправно.
-                     Діти, у вас на столі лежать картки зі смайликами. В колонці під назвою «Початок уроку» розмалюйте смайлик, який символізує ваш настрій.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1.     Перевірка №961 («Мікрофон»)
Зайдіть:
 1/2 від числа 10;
 1/7 від числа 42;
 1/5 від числа 20;
 1/4  від числа 20.
Відповідає учень, який отримав мікрофон. Відповідь аргументується.
Прогнозовані відповіді учнів:
-                      1/2 від числа 10 дорівнює 5, тому що 10 : 2 · 1 = 5;
-                      1/7 від числа 42 дорівнює 6, тому що 42 : 7 · 1 = 6;
-                      1/5 від числа 20 дорівнює 4, тому що 20 : 5 · 1 = 4;
-                      1/4 від числа 20 дорівнює 5, тому що 20 : 4 · 1 = 5.
2.     Перевірка №962
Ворони живуть 40 років, а кури 1/5   від життя ворон. Скільки живуть кури?
Прогнозована відповідь:
-         Кури живуть 8 років, тому що якщо поділити життя ворон (40 років) на 5 однакових частин, то ми отримаємо що одна така частина складає 8 років (40 : 5 · 1 = 8).
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     «Робота у групах»
Клас ділиться у групи по рядах. Кожна група повинна розв’язати всі приклади з карток, які вони отримають. Виграє та група, яка першою виконала завдання.
1 група
2 група
3 група
84 : 4 = _____
45 : 3 = _____
96 : 2 = _____
91 : 7 = _____
75 : 3 = _____
90 : 6 = _____
48 : 3 = _____
72 : 2 = _____
57 : 3 = _____
54 : 3 = _____
81 : 3 = _____
72 : 4 = _____
32 : 2 = _____
52 : 4 = _____
84 : 3 = _____
72 : 6 = _____
95 : 5 = _____
96  :4 = _____

2.     «Робота у парах» за індивідуальними картками
Завдання на картці: Уважно розгляньте круги, з’ясуйте на скільки рівних частин кожен з них поділений і скільки частин зафарбовано. Запишіть відповідний дріб під кругом.
Перед тим, як отримати завдання, учні за допомогою вчителя згадують як можна отримати частину від цілого, і як зробити правильний запис (що означає знаменник, а що чисельник). Доповідає про результати пара, яка виконала завдання першою. Представник виходить до дошки й записує відповіді, коментуючи їх.
Відповідь: 1/2, 2/4, 3/6, 4/8.
IV. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
-         Щоб дізнатись тему року вам потрібно розшифрувати слово, усно розв’язавши приклади, які ви бачите на дошці.
Завдання
1.     48 : 8 =
2.     7 · 3 =
3.     1000 – 981 =
4.     200 : 100 =
5.     123 – 112 =
Розвязання
1.     48 : 8 = 6
2.     7 · 3 = 21
3.     1000 – 981 = 19
4.     200 : 100 = 2
5.     123 – 112 = 11


И
Б
Д
О
Р
11
2
6
19
21
-         Яке вийшло слово? (Дроби). Правильно. Отже, працювати ми будемо над вмінням  знаходити   дріб від числа та вмінням у розв’язувати  задачі, які включають знаходження дробу від числа.
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИКЧНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
1.     Робота за підручником №963 («Робота у парах»)
На скільки рівних частин розрізано торт на кожному малюнку? Яку частину торта відділено? Запишіть дробом кожну частину.
Кожна пара разом шукає відповіді на запитання та записує їх. Доповідає представник від пари, яка впоралась із завданням першою.
Прогнозована відповідь:
                            а)            Перший торт розрізано на 4 частини, відділено 1 частину, дріб 1/4.
                            б)            Другий торт розрізано на 8 частин, відділено 1 частину, дріб 1/8.
                            в)            Третій торт розрізано на 10 частин, відділено 1 частину, дріб 1/10.
2.     Робота за підручником №964 («Мозковий штурм»)
Зі скількох рівних частин складається ціле на кожному малюнку? Яка частина зафарбована на кожному малюнку? У скільки разів вона менша від цілого?
Запитання вчителя:
-                     Зі скількох рівних частин складається ціле на першому/ другому/ третьому малюнку? (2, 4, 3, 8)
-                     Яка частина зафарбована на першому/ другому/ третьому малюнку?
( 1/2, 1/4, 1/3, 1/8 )
-                     У скільки разів вона менша від цілого? (2, 4, 3, 8)
3.     Робота над задачами №968, №969, №970 («Ажурна пилка»)
Клас ділиться на 3 «домашні групи» за допомогою кольорових карток у вигляді геометричних фігур (зелені, червоні, жовті трикутники). В кожній «домашній групі» є один ромб, який вступатиме експертом в іншій групі. Спочатку «домашня група» розв’язує задачу, потім експерт пересідає в іншу групу, розповідає інформацію їм та у відповідь отримує відомості про іншу задачу. Після цього кожна «домашня група» записує розв’язок своєї задачі на дошці.
Задача 968. У будинку є 72 квартири. 1/9 всіх квартир – трикімнатні, а решта – двокімнатні. Скільки двокімнатних квартир у цьому будинку?
Розв’язання
1)    72 : 9 · 1 = 8 (кв.) – трикімнатні
2)    72 – 8 = 64 (кв.)
Відповідь: у цьому будинку 64 двокімнатні квартири.
Задача 969. 12 кг зефіру і 16 кг печива розклали у 4 пакети порівну в кожний. Скільки солодощів в одному пакеті?
Розв’язання
1)    12 : 4 = 3 (кг) – зефіру
2)    16 : 4 = 4 (кг)
Відповідь: в одному пакеті 3 кг зефіру та 4 кг печива.
Задача 970. Одна сторона трикутника дорівнює 5 см, друга – 6 см, а третя становить  другої сторони. Знайди периметр трикутника.
Розв’язання
1)    6 : 2 · 1 = 3 (см) – третя сторона трикутника
Р = 3 + 5 + 6 = 14 см
Відповідь: периметр трикутника 14 см.
4.     Тестові завдання
1.       1/4 від 1 год становить:
а) 15 хв;
б) 30 хв;
 в) 20 хв;
 г) 80 хв.

2.     Знайдіть 1/3   від 21:
а) 4;
б) 5;
в) 7;
г) 3.

3. Чому дорівнює  1/3  від 20
а) 3;
б) 4;
в) 8;
г) 5.
Самоперевірка (правильні відповіді диктує вчитель)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
       Що вам найбільше запам’яталось з уроку?
       Який настрій ви маєте в кінці уроку? Покажіть його на своїй картці.
VІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
С. 146, №971, №972.

Урок створила: Попіль Леся

Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Рефлексія, як один із кращих засобів засвоєння навчального матеріалу.

Питання виховання та шкільної дисципліни у працях Коменського