Урок №2 (математика)
Розв’язування задач на вивчені
випадки арифметичних дій. Знаходження значень виразів. Обчислення довжини
сторони рівностороннього трикутника за його периметром.
(за підручником «Математика» Богданович М. В.)
Мета. формувати поняття про таблицю множення і ділення на 3;
тренувати здатність множити і ділити на 2 і 3; навчити обчислювати довжину
сторони рівностороннього трикутника за його периметром; розвивати розумові
операції (аналіз, синтез, узагальнення), увагу, пам’ять, творчі здібності;
прищеплювати інтерес до математики.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Коли заходить вчитель – треба встати.
Коли дозволить – тихо сядь.
Спитати хочеш – не гукай,
А тільки руку піднімай.
Щоб не пройшов для тебе марно час
Ти правила виконуй повсякчас:
У важним
Розумним
Організованим
Кмітливим будь
І про старання не забудь.
Математика – це гімнастика розуму. Отже, почнемо з
перевірки домашнього завдання.
Кожному з Вас я роздам картку, яку ви повинні будете періодично заповнювати
протягом уроку. На ній Ви відмічайте свій настрій, бажану оцінку, самопочуття
та взаєморозуміння цифрами від 1 до 3 (1-найгірше, 3-найкраще) у перший
стовпчик (На початку уроку), а також прогнозовану оцінку за перевірку домашньої
роботи та гри «Знайди пару». Заповнюємо
графи картки.
Картка самооцінки роботи учня 3 класу на уроці математики
Прізвище, ім’я
___________________________________
Оціни свою
роботу на уроці, виставивши бали за
кожним з критеріїв.
|
||||||
На початку уроку
|
На середині уроку
|
В кінці уроку
|
||||
Настрій
|
||||||
Бажана оцінка
|
||||||
Самопочуття
|
||||||
Взаєморозуміння
|
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.
Повідомлення розв’язання
прикладів №576
( за допомогою методу «Мікрофон»)
Технологія «Мікрофон» дає
можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на
запитання.
Правила проведення «Мікрофону»:
- говорити
має право тільки той учень, у кого «символічний» мікрофон;
- відповіді
не коментують і не оцінюють;
- коли
хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.
На уроках математики цей
метод доцільно використовувати під час різних обговорень, наприклад у підсумку
уроку, чи при швидкому розв`язування усних прикладів.
Вчитель: Приклади №576. Для усної
перевірки використовуємо технологію навчання «Мікрофон». Я передаю вам
«мікрофон», Ви – називаєте дію прикладу і результат, якщо результат правильний,
то учень отримує фішку (фішки використовуємо для того щоб в кінці уроку оцінити
учнів), не правильний, то мікрофон
передається далі і фішку учень не отрує. Правила цієї технології: говорити має
право тільки той учень у кого мікрофон, коли один учень висловлюється всі
уважно слухають і не розмовляють.
27:3-7 = 2 (14+4):3 = 6 2*(15-8) = 14
24:3+42 = 50 (45-30):3 = 5 3*(15-8) = 21
2. Повідомлення розв’язання задачі №577.
2. Повідомлення розв’язання задачі №577.
— 25 м дроту розрізали на шматки по 3 м. Скільки вийшло таких шматків?
Скільки метрів дроту залишилося?
1) 25 = 24+1 (м);
2) 24:3 = 8 (м) – вийшло.
Відповідь:вийшло 8 шматків і 1 м дроту залишився.
3. Гра «не помилися!»
- Я називатиму вам числа, а якщо ви почують число, кратне 3,— вітайте
його, піднявши руки вгору, якщо число не кратне 3 — ховайтеся від нього,
обхопивши себе руками.
12; 10; 15; 18; 22; 21; 25; 27.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 3, а також навчимося
обчислювати довжину сторони рівностороннього трикутника за його периметром.
Будьте
уважними та активними. А якщо щось буде незрозуміло – одразу запитуйте.
IV. Повторення вивченого матеріалу
1. Робота над задачею (Робота в парах)
Вчитель: використовуємо метод
«Робота в парах». Ви уважно читаєте задачу не менше трьох разів, ми з вами
складаємо коротку умову, потім ви у парах розв’язуєте задачу, визначаєте хто
говоритиме першим та висловлюємо свої думки по черзі. Потім визначимо хто
докладатиме про результати роботи всьому класу.
Ця форма роботи дозволяє
учням набути навичок співробітництва, оволодіти вміннями висловлюватися та
активно слухати.
Правила проведення:
1. Учні читають завдання та інформацію до його виконання.
2. Визначають, хто
говоритиме першим.
3. Висловлюють свої
думки, погляди на проблему по черзі.
4. Мають виробити спільну думку.
5. Визначають, хто докладатиме про результати роботи всьому класу, та
готуються до цього.
Для ефективного
спілкування в парах:
1. Зверніть увагу на:
- мову тіла: сідайте обличчям до того, з ким говорите, нахиляйтеся вперед, встановлюйте контакт очима;
- допомагайте партнерові говорити, використовуючи слова та жести заохочення (кивок головою, доброзичливу усмішку, вигук «так-так»);
- якщо необхідно, ставте уточнюючі запитання (запитання, які допомагають прояснити ситуацію). Наприклад: «Ти справді маєш на увазі, що…?», «Чи правильно я зрозуміла, що…?»;
- говоріть чітко, по суті справи, наводячи приклади й пояснюючи свої думки.
2. Запам’ятайте, чого не слід робити під час
активного слухання:
- давати поради;
- змінювати тему розмови,
- оцінювати особу, яка говорить;
- перебивати;
- розповідати про особистий досвід.
На уроках математики цей
метод доцільно проводити майже на всіх етапах уроку. Його можна проводити як
при розв`язуванні задач, так і при роботі над прикладами та виразами.
№578
Столяр зробив 6 рам за 2 дні, виготовляючи щодня
однакову кількість рам. За третій день він зробив на одну раму більше, ніж за
попередній день. Скільки рам зробив столяр за третій день?
Учні працюють
Обговорення
Підсумок задачі:
- Про що задача?
- Скільки рам зробив
столяр за 2 дні?
- Скільки рам зробив
столяр за третій день?
- Як будемо розв’язувати
задачу? За допомогою яких дій?
Розв’язання:
1)6:2 = 3(р.) – зробив за
1 день.
2)3+1 = 4 (р.) –
Відповідь: 4 рами зробив
столяр за 3-й день.
- Діти, не забувайте заповнювати картки, зараз відмічаємо все в другому
стовпчику (на середину уроку), за тими ж правилами, що й на початку уроку.
Учні виконують приклади в
парах. Після цього я називаю відповіді, а учні погоджуються, чи не погоджуються
зі мною, за допомогою сигнальних карток.
2.
Робота над прикладами (метод «Мікрофон»)
Вчитель: Приклади №579. Для
усного виконання використовуємо технологію навчання «Мікрофон». Я передаю вам
«мікрофон», Ви – називаєте дію прикладу і результат, якщо результат правильний,
то учень отримує фішку (фішки використовуємо для того щоб в кінці уроку оцінити
учнів), не правильний, то мікрофон
передається далі і фішку учень не отримує. Правила цієї технології: говорити має
право тільки той учень у кого мікрофон, коли один учень висловлюється всі
уважно слухають і не розмовляють.
№579
17 – (32 – 24)
100 – 33 – 33 24 : 3
81 – (67 + 9) 91 – 47 + 26 18 : 3
81 – (67 + 9) 91 – 47 + 26 18 : 3
3.
Робота над виразами (метод
«Мікрофон»)
Вчитель: зараз також
використовуємо метод «Мікрофон». Я передаю вам мікрофон, ви – оголошуєте
відповідь, але говорити має право тільки той учень у кого мікрофон, коли один
учень висловлюється всі уважно слухають і не розмовляють.
№580
Знайди значення виразів, якщо а = 3.
а ∙ 6 31 – а 21 : а 27 : а
18 : а 28 + а а ∙ 5 а – 2
18 : а 28 + а а ∙ 5 а – 2
Діти висувають ідеї:
1) спочатку ми визначимо масу 1 ящика винограду;
2) виконаємо дію ділення;
3) знаходимо на скільки кг маса ящика яблук більша ніж маса ящика винограду;
4) знаходимо різницю маси ящика яблук і масу ящика винограду.
Вчитель відбирає правильні відповіді: Молодці, а тепер давайте запишемо кожну дію в зошит.
Розв’язання:
а*6
Якщо а =3, то а*6= 3*6 = 18
31 – а
Якщо а =3, то 31 – а = 31 - 3 = 28
21:а
Якщо а =3, то 21:а = 21: 3 = 7
27:а
Якщо а =3, то 27:3 =9
18:а
Якщо а =3, то 18:3 = 6
28+а
Якщо а =3, то 28+3 = 31
а*5
Якщо а =3, то 3*5 = 15
а-2
Якщо а =3, то 3-2 = 1
4.
Розв’язування задачі (метод «Коло ідей»)
№581
Вчитель: Читаємо задачу. Ви
уважно читаєте задачу не менше трьох разів., ми з Вами складаємо коротку умову,
потім Ви у парах розв’язуєте задачу, визначаєте хто говоритиме першим та
висловлюємо свої думки по черзі. Потім визначимо, хто докладатиме про
результати роботи всьому класу (продовжуємо методом «Коло ідей»).
Маса трьох однакових ящиків винограду 27 кг,а
ящика яблук – 20 кг. На скільки кілограмів маса ящика яблук більша за масу
ящика винограду?
- Висуваємо ідеї з приводу розв’язання. (Застосовуємо «Коло
ідей»).
Технологія «Коло ідей» - ефективна у вирішенні
гострих суперечливих питань та є базовою для створення списку загальних ідей.
Метою методу є залучення всіх учасників до дискусії. Він дозволяє уникнути
ситуації, коли перша група, що виступає, подає всю інформацію з проблеми.
Порядок проведення:
1.Учитель висуває
дискусійне питання та пропонує його обговорити в кожній групі.
2. Після того як вичерпано час на обговорення, кожна група
доповідає всьому класу лише один аспект того, що вони обговорювали.
Групи
висловлюються по черзі, поки не будуть заслухані всі доповіді.
Під час обговорення теми
складають список запропонованих ідей та записують його на дошці.
Цей метод можна ефективно
застосовувати при роботі над будь-якою темою, що викликає в учнів багато
суперечностей та питань. В даному разі над задачею.
Вчитель: використовуємо метод
«Коло ідей». Я передаю вам мікрофон, ви – оголошуєте свої ідеї, але говорити
має право тільки той учень у кого мікрофон, коли один учень висловлюється всі
уважно слухають і не розмовляють.
Діти висувають ідеї:
1) спочатку ми визначимо масу 1 ящика винограду;
2) виконаємо дію ділення;
3) знаходимо на скільки кг маса ящика яблук більша ніж маса ящика винограду;
4) знаходимо різницю маси ящика яблук і масу ящика винограду.
Вчитель відбирає правильні відповіді:
Молодці, а тепер давайте запишемо кожну дію в зошит.
1)
27:3 = 9(кг) - маса 1 ящика
винограду;
2)
20-9 =11(кг).
Відповідь: на 11кг маса ящика яблук більша ніж маса ящика винограду.
5.
Розвязування задачі ( метод «Робота в
парах»)
Вчитель: Трикутники бувають різні. Назви трикутників залежать від
довжини сторін. Трикутник із різними сторонами називається різностороннім.
Трикутник з рівними сторонами називається рівностороннім. Учитель показує, як
накреслити рівносторонній трикутник.
№ 582
Периметр рівностороннього трикутника — 18 см.
Знайди довжину однієї сторони цього трикутника.
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
— Що таке периметр?
— Що означає вираз рівносторонній трикутник?
— Як знайти довжину сторони, знаючи периметр?
Інші учні за допомогою методу «Робота в парах» розв’язують задачу за
партами і звіряються з дошкою.
Розв’язання
18:3 = 6 (см)
Відповідь: 6 см довжина однієї сторони трикутника.
Фізкультхвилинка
Раз – підняти
руки вгору,
Два – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати
Руки – в боки,
Нахились вперед, нахились назад.
І направо, і наліво,
щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири –
Набираємося сили.
До товариша всміхнулись.
Вчитель нагадує заповнити картку.
V. Узагальнення й
систематизація знань
1. Робота над задачею
1.Купили 9
ківі, по 3 грн. кожний і апельсин на 25 грн. Скільки грошей заплатили за всю
покупку?
§ На
скільки більше заплатили за ківі, ніж за апельсини?
Вчитель: використовуємо метод
«Робота в парах». Ви уважно читаєте задачу не менше трьох разів, ми з вами
складаємо коротку умову, потім ви у парах розв’язуєте задачу, визначаєте хто
говоритиме першим та висловлюємо свої думки по черзі. Потім визначимо хто
докладатиме про результати роботи всьому класу.
Діти висувають ідеї:
1)
нам потрібно дізнатися
скільки грошей заплатили за 9 ківі;
2)
виконуємо дію множення;
3)
щоб дізнатися скільки
заплатили за всю покупку потрібно, суму грошей, яку заплатили за 9 ківі додати
25;
4)
щоб дізнатися на скільки
більше заплатили за ківі, ніж за апельсин потрібно, суму грошей,ю яку заплатили
за 9 ківі відняти 25.
Вчитель відбирає правильні відповіді:
молодці, правильні варіанти розв’язку нам назвали ___, бо____, а помилками були
____, тепер давайте докладно розберемо дію.
- Діти, не забувайте заповнювати картки, зараз відмічаємо все в другому
стовпчику (на середину уроку), за тими ж правилами, що й на початку уроку.
9 ківі – по 3 грн
кожний
1 апельсин - 25
грн.
Учні працюють
Обговорення
Підсумок задачі:
- Скільки коштує 1 ківі?
- Скільки коштує 9 таких ківі?
- Скільки грошей
заплатили за всю покупку?
- На скільки
більше заплатили за ківі, ніж за апельсини?
- За допомогою якої дії
ви дізнались результат?
Розв’язання:
1) 9*3 = 27 (грн.) –
коштують 9 ківі;
2) 27+25 =52 (грн.) –
заплатили за всю покупку;
3) 27-25 = 2(грн.)
Відповідь: 52 грн. заплатили за всю покупку; на 2 грн.
більше заплатили за ківі, ніж за апельсин.
2.
Розв’язування прикладів (метод «Мікрофон»)
68 + 8 + 24 27 : 3 + 12 90 – 12 – 18
53 – 16 – 8 3 · 6 : 9 90 – 12 + 18
45 + 46 – 12 3 · 4 : 2 10 : 2 + 47
Вчитель: Для усного виконання використовуємо технологію
навчання «Мікрофон». Я передаю вам «мікрофон», Ви – називаєте дію прикладу і
результат, якщо результат правильний, то учень отримує фішку (фішки
використовуємо для того щоб в кінці уроку оцінити учнів), не правильний, то мікрофон передається далі і
фішку учень не отримує. Правила цієї технології: говорити має право тільки той
учень у кого мікрофон, коли один учень висловлюється всі уважно слухають і не
розмовляють.
VI. Домашнє завдання
Додому вам
буде вправа 583; 584 на сторінці 90-91.
Перепишіть
завдання з дошки.
Пояснення і
складання короткої умови до задачі № 583.
Перший хлопчик упіймав 12 рибин, а другий –9.
Усю рибу вони поділили на три рівні частини й одну частину віддали дівчинці.
Скільки рибин віддали?

2 хл. -9 р. ?
Учні працюють
Обговорення
Розв’язання:
(12+9):3 = 7(р.)
Відповідь: 7 рибин віддали дівчинці.
VІI. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Що ми робили сьогодні на уроці?
1. Що ми робили сьогодні на уроці?
Моя діяльність на уроці (
три дієслова )
Передати зміст своєї
діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.
2. Чи все ви засвоїли?
3. Ви впевнені що зможете самостійно розв`язувати такі приклади, вирази та задачі?
2. Чи все ви засвоїли?
3. Ви впевнені що зможете самостійно розв`язувати такі приклади, вирази та задачі?
Комментарии
Отправить комментарий