Процес навчання
Процес навчання
Коменський вважав, що кращі успіхи в
навчанні досягаються, якщо:
- освіта людини починається з дитинства і для цього відводяться ранкові години, а все, що підлягає вивченню, розподіляється згідно з ступенями віку;
- розум розвивається раніше, ніж мова. Ніяка мова не вивчається через граматику, а через відповідні твори письменників. Реальні навчальні предмети передують формальним, а приклади – правилам;
- кожен, кого віддають до школи, залишається в ній до кінця. Розум учнів слід підготувати до засвоєння предмету, який вивчається, а все, що стоїть на заваді навчання, потрібно усунути;
- в школі необхідно встановити порядок, за яким учні в один і той же час займатимуться одним предметом;
- учитель, по-перше, має домагатися розуміння речей, по-друге, розвивати пам’ять і, по- третє, розвивати мову і руки, вдаватися до всіх способів розкриття пізнавальних здібностей і застосовувати їх згідно з обставинами;
- навчальний матеріал має розподілятися так, щоб наступні заняття служили подальшим розвитком одержаних знань в їх частинах подібно до того, як всі гілки дерева виростають одна з одної. Будь-яка мова, наука і мистецтво спершу повинні викладатись так, щоб в учнів склалось загальне уявлення про ціле;
- уся сукупність занять має детально розчленуватися на класи з таким розрахунком, щоб попереднє завжди відкривало дорогу наступному, виконувалась своя особлива робота, щоб нічого не пропустити і не перекрутити;
- школа має знаходитись в тихій місцевості, віддаленій від місць розваг;
- учні одержують відповідні кожному класу книги, які заслужено можна було б назвати джерелом мудрості, благочестя, в школі і поза її стінами не терпітимуть поганого товариства.
Необхідна умова успішності процесу навчання - легкість і приємність.
Вчитель покликаний прищеплювати дітям потяг до знань і навчання. Погано, коли дітей лише примушують вчитися. Необхідно використовувати лише ті методи, які зменшують труднощі навчання з тим, щоб воно не викликало в учнів незадоволення і огиди до занять.
Коменський запропонував використовувати класно-урочну систему навчання.
У сучасній школі вчитель повинен бути:
- відданим справі навчання і виховання дітей;
- любити свою професію;
- всебічно розвиненою особистістю.
Вчителі у сучасних школах:
- розвивають пізнавальні здібності учнів, особливо турбуваються про вироблення в них прагнення до самостійної активної роботи по набуттю знань і застосуванню їх у житті;
- володіють не тільки почуттям прекрасного, але є прикладом у створенні всього прекрасного в житті (залучають учнів до читання художньої літератури, занятття музикою і співами).
Комментарии
Отправить комментарий