Процес навчання

Процес навчання

Коменський вважав, що кращі успіхи в навчанні досягаються, якщо:
  • освіта людини починається з дитинства і для цього відводяться ранкові години, а все, що підлягає вивченню, розподіляється згідно з ступенями віку; 
  • розум розвивається раніше, ніж мова. Ніяка мова не вивчається через граматику, а через відповідні твори письменників. Реальні навчальні предмети передують формальним, а приклади – правилам; 
  • кожен, кого віддають до школи, залишається в ній до кінця. Розум учнів слід підготувати до засвоєння предмету, який вивчається, а все, що стоїть на заваді навчання, потрібно усунути;
  • в школі необхідно встановити порядок, за яким учні в один і той же час займатимуться одним предметом; 
  • учитель, по-перше, має домагатися розуміння речей, по-друге, розвивати пам’ять і, по- третє, розвивати мову і руки, вдаватися до всіх способів розкриття пізнавальних здібностей і застосовувати їх згідно з обставинами; 
  • навчальний матеріал має розподілятися так, щоб наступні заняття служили подальшим розвитком одержаних знань в їх частинах подібно до того, як всі гілки дерева виростають одна з одної. Будь-яка мова, наука і мистецтво спершу повинні викладатись так, щоб в учнів склалось загальне уявлення про ціле; 
  • уся сукупність занять має детально розчленуватися на класи з таким розрахунком, щоб попереднє завжди відкривало дорогу наступному, виконувалась своя особлива робота, щоб нічого не пропустити і не перекрутити; 
  • школа має знаходитись в тихій місцевості, віддаленій від місць розваг; 
  • учні одержують відповідні кожному класу книги, які заслужено можна було б назвати джерелом мудрості, благочестя, в школі і поза її стінами не терпітимуть поганого товариства. 
     Необхідна умова успішності процесу навчання  - легкість і приємність.
   
    Вчитель покликаний прищеплювати дітям потяг до знань і навчання. Погано, коли дітей лише примушують вчитися. Необхідно використовувати лише ті методи, які зменшують труднощі навчання з тим, щоб воно не викликало в учнів незадоволення і огиди до занять.

   Коменський запропонував використовувати класно-урочну систему навчання.



У сучасній школі вчитель повинен бути: 
  • відданим справі навчання і виховання дітей; 
  • любити свою професію;
  • всебічно розвиненою особистістю.
    Вчителі у сучасних школах:
  • розвивають пізнавальні здібності учнів, особливо турбуваються про вироблення в них прагнення до самостійної активної роботи по набуттю знань і застосуванню їх у житті;
  • володіють не тільки почуттям прекрасного, але є прикладом у створенні всього прекрасного в житті (залучають учнів до читання художньої літератури, занятття музикою і співами).


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Рефлексія, як один із кращих засобів засвоєння навчального матеріалу.

Питання виховання та шкільної дисципліни у працях Коменського

Урок №1 (Математика)