Вимоги до сучасного вчителя

Вимоги до сучасного вчителя

Ніхто до Коменського не підносив так високо професії вчителя. Цю професію називає “найпочеснішою під сонцем“. Населення, на його думку, повинно з повагою ставитись до вчителів. Але з другого боку, самі вчителі повинні сприяти цьому, і ставить до них  надзвичайно високі вимоги. Коменський сформулював новий погляд на вчителя: “А найкращі з-поміж людей нехай будуть учителями...“

У багатьох своїх працях Коменський сформулював ряд вимог до вчителя. 
Вчитель повинен бути: чесним, наполегливим, працьовитим, релігійним, бути зразком доброчесностей і одночасно суворим та вимогливим.
Найбільша турбота вчителя – захоплювати дітей своїм прикладом.
Він повинен любити учнів і ставитись до них по-батьківськи. Бути для них не тільки керівником, але й другом і охоронцем у всьому доброму.
Коменський ставить високі вимоги до освіти вчителя. Для учнів він повинен бути живою бібліотекою. “Малознаючий учитель – хмара без дощу, лампа без світла, джерело без води, тіло без душі“.
Коменський ставить перед учителем триєдине завданнящоб він умів, міг і хотів навчати, тобто: 
1) щоб сам знав, чому він повинен вчити; 
2) щоб міг інших навчати тому, що сам знає (тобто був дидактом і вмів бути терпеливим); 
3) щоб він тому, що знає і може також хотів навчати інших, щоб мріяв підняти інших до світла.
В одному з своїх творів Коменський писав: “Людська природа вільна і любить добру волю. Буркотливі вчителі, владні і такі, що використовують побої, є ворогами людської природи, вони ніби створені для того, щоб заглушувати і знищувати здібності, а не возвеличувати і облагороджувати. Сюди ж відносяться нудні і безплідні догматики, що навчають одними сухими настановами, не розважуючи учнів заради залучення їх до справи; вони з них роблять або буркотливих зануд або людей інертних, подібних до них самих“.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Рефлексія, як один із кращих засобів засвоєння навчального матеріалу.

Питання виховання та шкільної дисципліни у працях Коменського

Урок №1 (Математика)