Інтерактивні технології навчання

Погляди Яна Амоса Коменського на навчання та виховання дітей реалізуються в сучасній освіті за допомогою особистісно-діяльнісного підходу до організації навчального процесу. В центрі всього стоїть той, хто вчиться. 
Формування особистості і її становлення відбувається у процесі навчання, коли дотримуються певних умов: 
- створення позитивного настрою для навчання; 
- відчуття рівного серед рівних; 
- забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей; 
- усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених умовиводів; 
- можливість вільно висловити свою думку і вислухати свого товариша; 
- вчитель не є засобом «похвали і покарання», а другом, порадником, старшим товаришем. 
Усім цим умовам відповідають інтерактивні технології, які відносяться до інноваційних.
 Інтерактивність ( або відкритість до спілкування) набирає в наші дні особливого значення. Інтерактивними сьогодні називають спеціальні засоби, що забезпечують безперервну діалогову взаємодію комп’ютера з користувачем.  При збереженні кінцевої мети і основного змісту навчальної діяльності інтерактивне навчання міняє звичні форми на діалогові, що базуються на взаємопорозумінні та взаємодії.
Інтерактивність в навчанні можна пояснити як здатність до взаємодії, знаходження у режимі бесіди, діалогу, дії. Відповідно, у дослівному розумінні інтерактивним може бути названий метод, у якому той, хто навчається, є учасником. Який здійснює щось: говорить, управляє, моделює, пише, малює тощо, тобто не виступає тільки слухачем, спостерігачем, а бере активну участь у тому, що відбувається, власно створюючи це.
   Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної, позитивної взаємодії всіх учнів. Відбувається колективне, групове, індивідуальне навчання, навчання у співпраці.Під час інтерактивного навчання учень стає не об’єктом, а суб’єктом навчання, він відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку (це особливо важливо для старшокласників). Це забезпечує внутрішню мотивацію навчання, що сприяє його ефективності. 
Вчитель і учні — рівноправні суб'єкти навчання.

Використані джерела:
1. Стаття "Використання інтерактивних  технологій навчання в початковій школі". Автор: Надія Балдич.
2. Творчий звіт "Інтерактивні методи навчання в практиці роботи вчителів початкових класів". Автори: Руденко Т.П., Передерій Т.В., Олійник Т.А.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Рефлексія, як один із кращих засобів засвоєння навчального матеріалу.

Питання виховання та шкільної дисципліни у працях Коменського

Урок №1 (Математика)