Інтерактивні технології навчання
Погляди Яна Амоса Коменського на навчання та
виховання дітей реалізуються в сучасній освіті за допомогою
особистісно-діяльнісного підходу до організації навчального процесу. В центрі
всього стоїть той, хто вчиться.
Формування особистості і її становлення
відбувається у процесі навчання, коли дотримуються певних умов:
- створення позитивного настрою для навчання;
- відчуття рівного серед рівних;
- забезпечення позитивної атмосфери в колективі для
досягнення спільних цілей;
- усвідомлення особистістю цінності колективно
зроблених умовиводів;
- можливість вільно висловити свою думку і
вислухати свого товариша;
- вчитель не є засобом «похвали і покарання», а
другом, порадником, старшим товаришем.
Усім цим умовам відповідають інтерактивні
технології, які відносяться до інноваційних.
Інтерактивність ( або відкритість
до спілкування) набирає в наші дні особливого значення. Інтерактивними сьогодні
називають спеціальні засоби, що забезпечують безперервну діалогову взаємодію
комп’ютера з користувачем. При збереженні кінцевої мети і основного
змісту навчальної діяльності інтерактивне навчання міняє звичні форми на
діалогові, що базуються на взаємопорозумінні та взаємодії.
Інтерактивність в
навчанні можна пояснити як здатність до взаємодії, знаходження у режимі
бесіди, діалогу, дії. Відповідно, у дослівному розумінні інтерактивним
може бути названий метод, у якому той, хто навчається, є учасником. Який
здійснює щось: говорить, управляє, моделює, пише, малює тощо, тобто не виступає
тільки слухачем, спостерігачем, а бере активну участь у тому, що відбувається,
власно створюючи це.
Суть інтерактивного навчання
полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної,
позитивної взаємодії всіх учнів. Відбувається колективне, групове,
індивідуальне навчання, навчання у співпраці.Під час інтерактивного навчання
учень стає не об’єктом, а суб’єктом навчання, він відчуває себе активним
учасником подій і власної освіти та розвитку (це особливо важливо для старшокласників).
Це забезпечує внутрішню мотивацію навчання, що сприяє його ефективності.
Вчитель і учні — рівноправні суб'єкти навчання.
Використані джерела:
1. Стаття "Використання
інтерактивних технологій навчання в початковій школі". Автор:
Надія Балдич.
2. Творчий звіт "Інтерактивні методи
навчання в практиці роботи вчителів початкових класів". Автори: Руденко
Т.П., Передерій Т.В., Олійник Т.А.
Комментарии
Отправить комментарий